Sjöstrand Coffee: Nyheter från Sjöstrand Coffee oktober 2016

Se nyhetsbrev

Sjöstrand Coffee har på kort tid erhållit nya återförsäljare både i Sverige, Tyskland och Frankrike. De är mindre aktörer som säljer både online och i butik, där målsättningen är att växa tillsammans.

Strategin att balansera forecast med att plock in mindre men fler återförsäljare och distributörer i Sverige och internationellt har visat sig vara ett bra beslut. Den snabba och positiva responsen hos mindre återförsäljare i rätt segment har medfört kortade ledtider och flera ordrar. Något Sjöstrand Coffee kommer bygga vidare på under resterande del av året och under 2017.

Kaffemarknaden består av ett mindre antal riktigt stora aktörer med globala varumärken, där konkurrensen är hård. Detta samtidigt som den privata marknaden som konsumerar kaffeprodukter är enorm! De första tre kvartalen har visat på vikten av att hitta rätt balans mellan försäljning mot stora och små aktörer samt vikten av att hitta rätt segment för att nå störst spridning av Sjöstrand Coffes produkter. Det är ett faktum att Sjöstrand har satsat på rätt värden när de utvecklat sina produkter och sitt koncept, där produkterna efterfrågas på en global nivå. Designen är tidlös och komposterbara konsumtionsvaror är framtiden. Sjöstrand Coffe har helt rätt timing och vi måste bli ännu bättre på hur vi med väldigt små medel på kortast tid ska bli en stor aktör på en gigantisk marknad.

Trevlig helg.

Jenny Svensson

VD Sjöstrand Coffee


Se nyhetsbrev  Further information about Sjöstrand Coffee

Publicerat: 10/28/2016 4:15:08 PM

Nyheten distribueras av AktieTorget i samarbete med Cision.
För att prenumerera på nyheter på detta bolag, klicka här.
 

  • Mäster Samuelsgatan 42
  • 111 57 Stockholm
  • Telefon: 08 - 511 68 000
  • info(snabel-a)aktietorget(punkt)se