Storytel: Prenumerationstjänster driver ökningen av bokmarknaden

Se nyhet

Den totala bokförsäljningen ökade med 1,6% under 2016 jämfört med 2015. Ökningen drivs av en stark tillväxt i digitala abonnemangstjänster, där Storytel är Sveriges ledande aktör. Det presenterar Svenska Förläggareföreningen och Svenska Bokhandlareföreningen i sin rapport Boken 2017 den 14 februari 2017.

Se länk till pressmeddelande från Svenska Förläggareföreningen: http://www.forlaggare.se/nyheter/okad-forsaljning-av-allmanlitteratur-under-2016-tack-vare-digitala-abonnemangstjanster#overlay-context

Kontakt

Jonas Tellander, VD

jonas@storytel.com

Om Storytel

Storytel-koncernen består av två delar, Streaming och Publishing. Inom affärsområdet Streaming erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärket Storytel, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland och Polen. I affärsområdet Streaming ingår även ljudboksutgivning som bedrivs i ljudboksförlagen Storyside (Sverige) och Rubinstein Audio (Holland). Inom affärsområdet Publishing finns bokförlagen Norstedts och Massolit (Vuxen) och Rabén & Sjögren och B.Wahlströms (Barn & Ungdom) samt Norstedts Kartor.


Se nyhet  Further information about Storytel

Publicerat: 2/14/2017 8:46:30 AM

Nyheten distribueras av AktieTorget i samarbete med Cision.
För att prenumerera på nyheter på detta bolag, klicka här.
 

  • Mäster Samuelsgatan 42
  • 111 57 Stockholm
  • Telefon: 08 - 511 68 000
  • info(snabel-a)aktietorget(punkt)se